Päivä 2, 10.8.2013

Eilen se pisti mua, kuin ampiainen juhannuksena, mä päätin et nyt tai ei koskaan, mä haluan oppia ompelemaan uniikkeja vaatteita mun rakkaille murusille :) Laitoin homman heti rullaamaan, suuntasin kirjastoon, lainasin Ottobre-lehtiä ja sain äidiltäni ompelukoneenkin lainaksi (Levira, ilmeisesti LIDL:in kone). Lisäksi lainasin kotiompelijan paksun opuksen. Kerkesin Lidlille laittaa jo aiemmin päivällä kyselyn, että koskas on tulossa taas ompelukone tarjoukseen ja sieltähän vastattiin heti että 15.8. ois tulossa, hintaa on kuitenkin 99 euroa, joten mun pitää olla sitten varma että tämä innostus kestää! Noh, kuitenkin homma on jo hyvin käynnissä :)

Yön tullen jäin selailemaan netin maailmaa, ihailemaan muiden ompelublogeja ja toinen toistaan mahtavampia tekeleitä. Kävin myös hiukan selailemassa kankaita verkkokaupoissa, yksi pilvinen tirkoo kangas (saa myös froteisena) iski suoraan sydämeen, sitä on saatava! 

Heti aamusta kun sain tehtyä ensin "pakolliset" hommat palasin tänne netin maailmaan ja rupesin tutkimaan pipo-ohjetta, se olkoon ensimmäinen yritykseni! Mietin kyllä vielä, että pitäisikö kuitenkin ensin kokeilla vaikka verhojen ompelua? :D Siinä pipo-ohjetta ( tämä olkoon ohje jolla lähdetään liikkeelle: http://mesignerfinland.blogspot.fi/2013/03/lorppapipon-ompeluohje-sewing.html) selaillessani alkoi päässäni pyöriä mitä mun pitää hankkia: no kangasta tottakai, mutta sitten ilmeisesti hyvin tärkeä väline ompelijalle: silitysrauta! Vanha vetelee viimeisiään ja tahraa silittäessä, sitä ei voi siis missään nimessä tähän hommaan enää käyttää, täytynee käydä silitysrauta ostoksilla...

 

Ostoslista:

- Silitysrauta

- Nuppineuloja

- Trikoota

- Lankaa? (Sain äidiltäni mukaan vaaleanpunaista, pinkkiä, sinistä, ruskeaa, valkoista ja mustaa.. Katsotaan sitten kankaan mukaan tarvitsenko uutta lankaa..)

- Kangastussi? Ois varmaan hyvä kaavojen piirtämiseen kankaalle?

 

Nyt kun tarkemmin mietin että mistä tämä innostus oikein lähti - taitaa vastauksesi tulla Annamoa-kangas! Pakkomiele siihen syntyi muutama päivä sitten, googlailin ja yritin etsiä sitä myynnistä, samalla löysin upeita tekeleitä siitä: takkeja, verhoja, tyynyjä jne. Sillon tuli se tunne, mäkin haluan tehdä tuollaisia!

annamoa-normal.jpg

Annamoa

Toinen superihana kangas:

raparperin%20alla-normal.jpg

Raparperin alla

Yksi syy lisää innolleni on se, että näytin yhtä ihanaa takkimallia avokilleni eilen ja sanoin "Mä haluan ehdottomasti tehdä tän!". Avokki siihen naurahti, "Ai säkö ompelisit tollasen?". PYH! Mä todistan sille, jonain päivänä, olkoon vuoden tai kahden tai vaikka kymmenen päästä, mut mä teen sen! 

Nyt pieni breikki ja siivoomaan ennenkun esikoinen herää sotkemaan :)